تحلیل و بررسی وضعیت آموزش مجازی درس زیست شناسی در بین دانش آموزان دختر پایه دهم منطقه درودزن-مرودشت

پذیرفته شده برای پوستر ، صفحه 109-118 (10)
کد مقاله : 1003-CNF-FULL
نویسندگان
دانشجوی کارشناسی ارشد زیست شناسی جانوری گرایش سلولی تکوینی دبیر زیست شناسی .اداره آموزش و پرورش منطقه درودزن.استان فارس.ایران
چکیده
هدف از این مطالعه تعیین میزان رضایت مندی و موثر بودن آموزش مجازی درس زیست شناسی دانش آموزان در دوران شیوع ویروس کرونا میباشد. در اواخر سال 2019 بیماری ویروسی همه گیر کرونا که کانون آن شهر ووهان کشور چین بود شیوع پیدا کرد و به سرعت سرتاسر جهان را درگیر خود کرد. در این شرایط آموزش مجازی به عنوان یکی از روشهای رایج و نوین در کشورهای مختلف برای آموزش دانش آموزان در مقاطع گوناگون تحصیلی در سرتاسر جهان به شمار می رود. عواملی مانند افزایش امکانات و دسترسی به اینترنت در رشد این روش نقش مؤثری داشته اند. در این مطالعه تعداد 48 پرسشنامه توسط دانش آموزان دختر متوسطه دوره دوم (پایه دهم) که از میان 70 دانش آموز با وضعیت های تحصیلی گوناگون (ضعیف، متوسط و قوی) انتخاب شدند تکمیل گشت. در این پرسشنامه از دانش آموزان خواسته شد که نظرات خود را درباره ی آموزش مجازی درس زیست شناسی با گزینه های موجود در پرسشنامه ارائه دهند. با توجه به نتایج بدست آمده در این پژوهش 5/54 درصد دانش آموزان با برگزاری کلاس مجازی زیست شناسی در این برهه زمانی موافق بودند و 27 درصد آنان با این روش مخالف بودند. همچنین میزان سطح معنا داری در این پژوهش 01/0 است که نشان دهنده ی تاثیر آموزش مجازی در درس زیست شناسی می باشد. به طور کلی می توان نتیجه گرفت که آموزش مجازی به عنوان یک روش آموزشی می تواند استفاده گردد درصورتی که در آن انتقال مفاهیم به خوبی انتقال یابد
کلیدواژه ها