طراحی واحد یادگیری گفتار یک فصل هفتم زیست شناسی 1
پذیرفته شده برای پوستر ، صفحه 119-128 (10)
کد مقاله : 1005-CNF-FULL
نویسندگان
دانشجوی کارشناسی پیوسته آموزش زیستشناسی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس نسیبه تهران، مرکز شهید شرافت
چکیده
امروزه با توجه به تغییرات سریع جوامع، کاستیهای نظام آموزشی و الگوهای تدریس، نیاز به تربیت افراد با توانایی حل مسئله و برخورد با چالشهای جدید بیش از پیش ضرورت مییابد؛ که این امر تنها با آموزش عمیق، مفهومی و کاربردی محقق میشود. در این راستا اهمیت واحد یادگیری و طراحی آن مشخص میشود. در واقع دانشآموز، به کمک طراحی واحد یادگیری میتواند از آنچه یاد میگیرد، معنای تازه ای بسازد و آنچه را که آموخته است در موقعیتها و چالشهای جدید بکار ببرد. هدف از پژوهش حاضر، ارائه و بررسی یک نمونه طراحی واحد یادگیری درس زیستشناسی مربوط به گفتار یک فصل 7 زیستشناسی 1 با عنوان "تغذیه گیاهی" براساس رویکرد طراحی معکوس است، تا بتوانیم با در نظر گرفتن اهداف آموزشی نظریه بلوم و ارتباطهای طولی و عرضی این بخش با سایر بخشهای کتب زیستشناسی به آموزش و یادگیری مفهومی و مهارت محور زیستشناسی دست یابیم.
کلیدواژه ها