بررسی فرصت ها و چالش های آموزش مجازی زیست شناسی در دوران پاندمی ویروس کرونا
پذیرفته شده برای پوستر ، صفحه 148-161 (14)
کد مقاله : 1012-CNF
نویسندگان
دانشجوی کارشناسی آموزش زیست شناسی
چکیده
شروع پاندمی کرونا شرایط بیسابقهای را بر سیستم آموزشی کشور تحمیل کرد. این بیماری باعث شد تا آموزش مجازی به طور رسمی وارد سیستم آموزشی ایران شود. حال باید دید که آموزش مجازی در دوران کرونا تا چه حد توانسته در فرایند یاددهی- یادگیری موثر باشد. هدف از این مقاله، بررسی فرصتها و چالش-های ایجاد شده توسط آموزش مجازی در دوران شیوع بیماری کرونا است. بدین ترتیب از روش پژوهشی در این مقاله استفاده شد و پرسشنامهای در خصوص آموزش مجازی تهیه گردید و چهل دبیر در پاسخ به این پرسشنامه شرکت کردند. طبق نتایج به دست آمده، دبیران ترکیبی از آموزش حضوری و مجازی را ترجیح دادند. طبق نظر دبیران زیست شناسی، آموزش مجازی برای تدریس مباحث تئوری و نظری درس زیست-شناسی، مناسب تر است. از جمله فرصتهای آموزش مجازی برای دبیران، استفاده موثر از محتوای الکترونیکی در امر آموزش بود و از عمده چالشهای آنان، امکان تقلب دانشآموزان و احتمال غیرواقعی بودن نمرات بود.
کلیدواژه ها