بررسی کج فهمی های دانش آموزان دوره متوسطه اول و دوم در مفاهیم فتوسنتز و تنفس گیاهی

پذیرفته شده برای پوستر ، صفحه 162-168 (7)
کد مقاله : 1018-CNF-FULL
نویسندگان
مربی، پردیس شهید مطهری زاهدان، دانشگاه فرهنگیان
چکیده
کج فهمی به تصورات قبلی و افکار غیرعلمی اشاره می‌کند و حالتی را نشان می‌دهد که در آن عقاید دانش‌آموزان با تفسیر علمی مدرن مغایر است. درک ارتباط بین فتوسنتز و تنفس و اکوسیستم های گیاهی و زنجیره غذایی از مباحث مهم در آموزش زیست شناسی است. در این پژوهش تصورات غلط دانش‌آموزان دوره متوسطه اول و دوم در مورد فتوسنتز و تنفس گیاه بررسی شده است. این مطالعه برگرفته از چندین مقاله در ارتباط با مفاهیم فتوسنتز و تنفس گیاهی است. در این مقالات از پرسش نامه های محقق ساخته استفاده شده است. بررسی نتایج این مطالعات نشان داد که دانش آموزان در مورد فتوسنتز، تنفس و انرژی دارای عقاید متناقض و اغلب نادرست هستند. بنابراین لازم است با تدوین برنامه‌های درسی علوم و کمک به معلمان برای آگاهی بیشتر از باورهای غلط دانش آموزان، رویکرد متفاوتی برای آموزش و درک مفاهیم اصلی زیست شناسی از جمله فتوسنتز و تنفس گیاهی به کار گرفته شود.
کلیدواژه ها