اثر بخشی تدریس بازی محور در آموزش زیست شناسی
پذیرفته شده برای پوستر ، صفحه 214-223 (10)
کد مقاله : 1028-CNF-FULL
نویسندگان
1دانشجوی دبیری زیست شناسی، دانشگاه فرهنگیان، شیراز، ایران
2استادیار، گروه علوم پایه، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران
چکیده
زیست شناسی به عنوان اصلی ترین درس رشته علوم تجربی نیازمند روش تدریس عمیق و پایدار است.افزایش انگیزه و رغبت یکی از اهداف روشهای نوین تدریس است که در این میان الگوی تدریس بازی محور نوعی آموزش خلاق به شمار می رود که با توجه به میل افراد به سرگرمی و بازی می تواند برای افزایش یادگیری مورد استفاده قرار گیرد. الگوی تدریس بازی محور میتواند باعث درگیری کامل افراد سر کلاس و تعمیق آموزش و ارتقای مهارتهای عملی شود. پژوهش حاضر با هدف استفاده از الگوی تدریس بازی محور در آموزش زیست شناسی ارائه می شود. این مطالعه به صورت توصیفی انجام شده است. شیوه جمعآوری اطلاعات مطالعه اسنادی و با استفاده از تجارب معلمان در مقالات مختلف انجام شده است. تاثیرات کاربرد الگوی تدریس بازی محور در آموزش درس زیستشناسی نشان می دهد که این روش تدریس، می تواند برای افزایش و تعمیق یادگیری مورد استفاده قرار گیرد.
کلیدواژه ها